קטגוריות
סדנאות גיבוש יום כיף

יום גיבוש – סדנת צחוק

מה זו סדנת צחוק? למי סדנאות צחוק מתאימות? מה לומדים בסדנאות צחוק? האם סדנאות צחוק משתלמות? אם אתם מחפשים סדנאות צחוק הגעתם למקום הנכון מגוון סדנאות צחוק מקצועיות.

שבירת שגרה

שגרה היא אחד הדברים השוחקים ביותר. מי מאיתנו לא יודע מה זה השגרה הקבועה של לקום בבוקר ללכת לעבודה לחזור הביתה וחוזר חלילה. לאלו מאיתנו שכבר יש להם ילדים השגרה הופכת גם יותר לחוצה, צריך לאסוף את הילדים מהגן, שיעורי בית ועוד המון דברים. בתוך כל השגרה הזו בטח זכור לכם מה קורה שפתאום קורה משהו מצחיק באופן מפתיע – כולם פשוט פורצים מצחוק.

זוכרים את תחושת  ההקלה שמלווה את הצחוק הזה? ובכן, סדנאות צחוק באות לענות בדיוק ל הצורך הזה.

סגולותיו של הצחוק

כבר הוכח מדעית הנושא שלצחוק סגולות רבות בניהן חלקן באות לידי ביטוי בנושאים הבאים:

  1. רפואה – הצחוק ידוע כמרכיב חשוב מאוד לתרומה במצבי של חולי. הוא משחרר, מחזק את המערכות החיסוניות של הגוף ועוד.
  1. מצבי מתח וחרדה – הצחוק מהווה כלי חזק מאוד ושימושי להפגת מצבי לחץ, חרדה ומתח. הוא עוזר לנו לשכוח לכמה רגעים של אושר ממטלות היומיום, מאפשר לנו להתרכז קצת בעצמנו ובסיטואציה המצחיקה שבה אנו נמצאים ופשוט להשתחרר.
  2. התחברות לילד הקטן שבנו – לפעמים נדמה שחלק מאיתנו פשוט שכחו שאחת המטרות בחיים היא ליהנות. זה בהחלט יכול ליפול בין הכיסאות כאשר נכנסים לשגרת עולם ה"מבוגרים". סדנאות צחוק יכולות לסייע בחיבור פנימי שלנו לילד הקטן שהיינו ושעדיין מפעם בנו עדיין ורק צריך ללמוד כיצד להתחבר אליו שוב.

מה הן סדנאות צחוק ומה עושים בהן?

סדנאות צחוק הן חלק מסל החוויות שניתן לחוות כקבוצה ביום כיף. סדנאות אלה מועברות על ידי אנשי מקצוע המתמחים בעולמות המשחק, ההפעלה והסטנדאפ. סדנאות צחוק מתאימות למגוון פעולות כך שתוכלו לשקול אותן למשל עבור:

יום כיף לוועד עובדים/חברה – סדנאות הצחוק הן פתרון נפלא עבור העברת ימי כיף של החברה. העובדים יכולים ממש להשתחרר מהשגרה, לצחוק וליהנות.

אירועים חברתיים– הסדנאות יכולות להתאים כמעט לכל  אירוע חברתי, בו רוצים לעשות משהו חדש וקצת שונה, להעלות את המורל ולגרום לאנשים להיות חופשיים ומשחררים יותר.

ימי הולדת– ימי הולדת מתאפיינים כימים השמחים ביותר בשנה. לא סתם אנו חוגגים אותם עם האנשים שאנו אוהבים במסיבות. לכן סדנאות הצחוק יכולות להשתלב נהדר באירועים מעין אלה כדי לשמח את האורחים, החברים והמוזמנים.

אז מה עושים בסדנאות צחוק?

ישנו מגוון רחב של סוגי סדנאות צחוק. הבה נסביר באופן כללי כיצד מתנהלת סדנת צחוק באופן כללי:

ראשית, נבצע היכרות ושחרור. בתחילת הסדנה יערוך המנחה היכרות כללית עם המשתתפים, ישאל לשמם לעיסוק שלהם וכיוצא בזה. לאחר מכן יבוצעו מספר תרגילים קלילים כמו משחקי אלתור קלים על מנת לשחרר את האווירה הלחוצה שבדרך כלל מתרחשת בתחילת הסדנאות.

תרגילי צחוק – תתפלאו כמה קל יכול להיות פשוט להתחיל לצחוק, וכאשר זה נעשה בקבוצה זה ממש מדבק. בסדנה עובדים על תרגילים מעולם המשחק ומעולם ההפעלות על מנת לעורר בנו את הצחוק גם כשאנו לא כל כך יודעים כיצד.

 ואז, לאחר שכבר השתחררנו וצחקנו לא מעט, הגיע הזמן לצחוק יותר באמצעות מגוון משחקים! זאת נעשה על ידי בחירת מעומדים משוחררים ומצחיקים ונוכל להתחיל במשחקי תפקידים, תוך כדי הנחייה של מעביר הסדנה. כך למשל יהיו כל מיני משחקי סיטואציות שלא ישאירו אף אחד מהמשתתפים אדיש אליהם ומובטח כי במהרה כולם יצחקו המון.

כלים שימושיים לכל החיים

אחד היתרונות החשובים ביותר בסדנאות צחוק הוא קבלת הכלים שילוו את המשתתפים למשך כל חייהם. היות ובסדנה נלמדים שיטות וטריקים כיצד להניח קצת את המחשבות המטרידות בצד, להתחבר לאני הצעיר שלנו ופשוט להתחיל לצחוק. תרגילים שונים כדי להגיע ממצב של צחוק ב"כוח" לצחוק אמיתי ומשחרר שיכול לשנות את היום שלנו מקצה לקצה. כל זאת ועוד הם יתרון נפלא בסדנאות הצחוק שתוכלו להכניס לסל הכלים שלכם להתמודדות טובה יותר עם מגוון מצבים שכולנו נתקלים בהם.