Рубрики
Веселый день

נופש חברהשגרה יומיומית שוחקת

בכל חברה ובכל ארגון יש שחיקה. של העובדים, של המנהלים. מרמור הולך ותופח, יחסים מתערערים, הזמן עושה את שלו – זה בלתי נמנע. בלתי נמנע אך בהחלט לא בלתי הפיך. אפשר ומומלץ להתמודד עם השחיקה הזו ולהחזיר את האנרגיות החיוביות למקום העבודה על ידיארגון נופש חברה שיעלה לכולם את מצב הרוח.

רוב האנשים הרי לא אוהבים לעבוד ואם הייתה עומדת בפניהם בחירה בבוקר – לקום וללכת למשרד או לקום וללכת לים, היו בוחרים בים. אנחנו חייבים לעבוד בשביל להתפרנס, אבל פעם בכמה זמן מקום העבודה יכול לקחת אותנו לנופש. אולי אפילו לים.

שגרה יומיומית שוחקת

כאשר קמים כל בוקר לעבודה, ממתינים בפקקים, נאלצים לשמוע מהבוסים ביקורת אותה חייבים להפנים וליישם, גם כשאנחנו לא מסכימים איתה. כאשר אין ברירה אלא לעמוד בדדליינים ולהתמודד עם חברים לעבודה עמם אנחנו לא מסתדרים. כאשר אנחנו מקבלים הוראות ומשימות ומטלות שאנחנו חייבים לבצע – השגרה שוחקת.

והדרך הכי טובה לצאת מהשגרה היא, אכן, מילולית, לצאת מהשגרה – לנופש.

עצם היציאה לנופש פותחת את הצ’אקרות ומשחררת מעט מהלחץ והמטענים שהצטברו במשך שבועות, חודשים ואולי אפילו שנים. שינוי האווירה, המפגש עם העובדים והמנהלים באווירה אחרת, נינוחה, לא מקצועית ולא לחוצה, מקרבת בין כולם.

נופש חברהמשתלם בשורה התחתונה

ולקרבה הזו יש משמעות עסקית אמיתית ומדידה. עובדים מרוצים יותר ששמחים להגיע לעבודה עושים עבודה טובה יותר, נאמנים יותר לחברה, משקיעים יותר וגם משיגים תוצאות טובות יותר. העלות של נופש חברה היא כאין וכאפס לעומת התועלות העסקיות שהוא מניב, הן בטווח המידי והן בטווח הארוך.

ומעבר לתועלת הכלכלית לחברה, גם המנהלים ומקבלי ההחלטות שבוחרים לפתוח את הארנק של העסק בשביל להוציא את כולם לנופש חברה ירגישו בהבדל כבר למן החזרה. גם הם ייהנו יותר במקום העבודה, ירגישו את יחסי העבודה משתפרים, תהליכים בירוקרטיים מתקצרים וישימו לב שהשגרה יומיומית הופכת נעימה ונוחה יותר.

נופש חברהכהחלטה עסקית

ליציאה מהשגרה יש גם אפקט נוסף – הריחוק ממקום העבודה, ממטלות היום יום, מאפשרת לנו לקבל פרספקטיבה על העבודה. גם להכניס חלק מהמתחים והמועקות לפרופורציות, וגם להסתכל על המקום והתפקיד והתרומה שלנו מרחוק.

המבט הנקי הזה הוא הזדמנות מצוינת לתת לרעיונות לבעבע, להתבשל לאטן, וכך, בלי להתאמץ, ניתן להגיע לתובנות משמעותיות שלא ניתן להגיע אליהן כשאנחנו שקועים עד צוואר בעבודה שלפנינו. לישיבה, רביצה או שכיבה וחשיבה יש ערך עסקי משמעותי. נדמה לנו שלא מדובר בעבודה מועילה ויעילה, אבל זה רחוק מהמציאות.

נופש חברה– עכשיו

אז אין סיבה להסס – זה הזמן להזמין נופש חברה שיעניק לעובדים ולמנהלים תחושה שמקום העבודה שלהם מעריך אותם, את תרומתם, את המאמץ שלהם, את המחויבות, את העובדה שמגיעים למשרד מדי יום ביומו בשביל מטרה אחת – לקדם את העסק, לשפר אותו.

התועלות של נופש חברה באות לידי ביטוי מיידי עם החזרה לעבודה, אולם התועלות האמיתיות והמשמעותיות יותר מקבלות ביטוי לאורך זמן, עם פחות נטישות של כישרונות, עבודה נעימה ויעילה יותר ותוצאות מרשימות יותר. בהצלחה!